سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کجا بفهمیم شمع سراتو خراب است؟

بدون شک یکی از سوالاتی که برای اکثر رانندگان پیش می آید این است که از کجا بفهمیم شمع سراتو سایپا خراب شده است؟ شما می توانید با توجه به نشانه هایی تشخیص دهید که شمع کیا سراتو خراب شده است. این نشانه ها علائم عبارتند از:

  • استارت نخوردن یا دیر استارت خوردن خودرو
  • کاهش میزان شتاب خودرو سراتو
  • مشاهده تغییرات در بدنه شمع سراتو
  • وجود رسوبات در قسمت بالایی شمع خودرو
  • سیاه شدن شمع خودرو

در صورتی که هر یک از این علائم را در خودرو مشاهده کردید، لازم است تا هرچه سریع تر جهت خرید و تعویض شمع کیا سراتو اقدام کنید.

شمع سوزنی سراتو یا شمع پلاتینیوم چیست:

شمع پلاتین سراتو یا شمع سوزنی سراتو می باشد که این شمع ها از پلاتین روی الکترود مرکزی استفاده می کنند. پلاتین دوام شمع را بهبود می بخشد و به آن اجازه می دهد 100000 مایل دوام بیاورد.

شمع‌های پلاتینیومی گرمای بیشتری نسبت به همتایان خود تولید می‌کنند و تجمع زباله‌ها را کارآمدتر می‌سوزانند. این نوع شمع سراتو سایپا در صورت داشتن خودروی جدید با سیستم جرقه زنی توزیع کننده الکترونیکی توصیه می شود یعنی برای سراتو 2000 سایپایی بهتر است.

شمع ایریدیوم: این شمع ها دارای یک الکترود مرکزی با نوک ایریدیوم هستند. ایریدیوم موتورها را سریع تر از بسیاری دیگر از گزینه های استاندارد دوشاخه برق می دهد و عملکرد بهتری ارائه می دهد. این به دلیل جرقه متمرکزی است که توسط الکترود مرکزی کوچک پخش می شود.

ایریدیوم همچنین دارای نقطه ذوب بالاتری است و می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و نیاز خودرو شما به تعویض شمع را کاهش می دهد.
در تصویر شکل زیر نمونه شمع سوزنی سراتو نمایش داده شده است که به مراتب از شمع معمولی یا همان شمع ایریدیوم بهتر است و برای سراتو سایپایی توصیه می شود.