سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای دیوار کناف با بهترین متریال

کناف دیوار نوعی دیوار کاذب از پیش ساخته است که برای جدا کردن فضاها و دیوارهای پیرامونی از یکدیگر کاربرد دارند. دیوار کاذب نقش مهمی در زیبایی فضا دارد. همچنین این دیوارها غیر باربر هستند و تحمل وزن زیاد را ندارد. در این قسمت می‌خواهیم درباره مزایا و کاربرد کناف دیوار صحبت کنیم. 

از اصلی‌ترین مزایای کناف دیوار سبک وزن بودن آن است که بار مرده ساختمان را کم می‌کند، بنابراین برای مناطق زلزله‌خیز مناسب است زیرا در برابر زلزله مقاومت دارد و به دلیل وزن کم تلفات جانی به بار نمی‌آورد. همچنین مزیت سبک وزن بودن آن‌ها باعث می‌شود تا هزینه حمل‌ونقل آن‌ها مقرون به صرفه باشد. مزیت بعدی که مورد توجه قرار می‌گیرد نصب آسان و عدم نیاز به خشک شدن مصالح است، زیرا کناف دیوار جزء مصالح خشک قرار می‌گیرد.

دیوار کناف بدون سازه

برای اجرای کناف دیوار بدون سازه از یک پنل گچی ساده یا پنل گچی عایق پشم سنگ و پلی استایرن استفاده می‌کنند. در مرحله بعد با استفاده از چسب خمیری، کناف دیوار را به دیوار اصلی می‌چسبانند. سپس در صورت وجود شکاف یا درز آن‌ها را با نوار چسب مخصوص درز‌گیری می‌کنند. اگر می‌خواهید دیواری کاملا صاف و شیک داشته باشید مراحل اجرای آن را به فردی متبحر و باتجربه بسپارید. 

دیوار کناف با سازه

در این روش صفحات گچی از پیش ساخته شده را بر روی زیرساخت‌ها (اجرا شده بر روی دیوار اصلی یا جدا از دیوار اصلی) نصب می‌کنند. در مرحله بعد بین دیوار اصلی و دیوار کاذب لایه‌ای قرار می‌گیرد تا فواصل موجود پر شوند. مزیت اجرای دیوار کناف با استفاده از سازه این است که فاصله بین دیوار اصلی و دیوار کناف، فضای مناسبی برای نصب عایق و پنهان شدن تاسیسات هستند. 

کاربرد دیوار کناف در دکوراسیون داخلی

 عایق صدا بودن کناف دیوار از دیگر مزیت‌های آن است که باعث می‌شود در صورت ایجاد سروصدا مزاحمت کمتری برای دیگران ایجاد شود. دسترسی راحت و آسان به تاسیسات ساختمان نیز مزیت بعدی کناف دیوار است. در صورت بروز مشکل یا خرابی در تاسیسات، برطرف کردن آن هنگامی که کناف دیوار وجود دارد بسیار راحت‌تر می‌باشد. همچنین اگر خود دیوار کاذب آسیب ببیند تعویض آن آسان است. به دلیل آکوستیک بودن، وزن کم و دیگر ویژگی‌هایی که بررسی کردیم، کناف دیوار علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل در رستوران‌ها، شرکت‌ها و ادارات به عنوان پارتیشن کاربرد دارد.